Nieuwsbrief oktober 2023

Zeist
Nieuwsbrief oktober 2023

Beste leden,

Met gemengde emoties wil ik jullie op de hoogte brengen van mijn beslissing om mijn rol als voorzitter van onze ChristenUnie-afdeling hier in Zeist neer te leggen. In de meer dan twee jaar als bestuurslid, waarvan anderhalf jaar als voorzitter, heb ik samen met mijn geweldige bestuursgenoten fijn gewerkt aan onze gemeenschappelijke doelen en idealen. Helaas merkte ik dat deze rol mij minder ligt dan ik had gedacht en gehoopt. En hoewel ik denk dat het beter is als ik stop vind ik het toch ook jammer. Ik kijk ernaar uit om, zij het zonder officiële rol, jullie allemaal te blijven ondersteunen en te zien hoe onze afdeling blijft groeien en bloeien.

Dank jullie wel voor het vertrouwen en de samenwerking in de afgelopen jaren. En speciaal dank aan de andere leden van het bestuur waarmee ik superfijn heb samengewerkt. Laten we samen blijven bouwen aan de bloei van onze gemeente.

Met vriendelijke groet,

Megan Verbiest

Dierendag

4 oktober. Wereld Dierendag. Wethouder Wouter Catsburg heeft meerdere portefeuilles. Dierenwelzijn is er èèn van. Wouter neemt je mee in zijn liefde voor dieren maar ook voor Franciscus van Assisi.

Vacature bestuurslid

Met het vertrek van onze voorzitster komt er een plek vrij in het bestuur van de ChristenUnie Zeist. Heeft u interesse om ons bestuur aan te vullen, laat het ons dan weten op cuzeist@gmail.com.

De taken van het bestuur zijn onder andere:
- het ondersteunen van de fractie,
- het opstellen van de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen,
- het organiseren van vergaderingen en thema-avonden.

De tijdsbesteding komt overeen met ongeveer één avond per één of twee maanden. Wilt u eerst vrijblijvend een avond meedraaien, dan is dat uiteraard mogelijk!

Afsluiting van de spoorwegovergang Den Dolder weer een stap dichterbij

De laatste weken hebben de Ronde Tafel en het Debat "Nieuwe Verbindingen" Den Dolder plaats gevonden.We zijn weer een stap dichterbij. Julian neemt je in het kort mee. Een onderwerp wat al heel erg lang speelt.......

Week van de Duurzaamheid

Van 7 tot en met 15 oktober vieren we de week van de Duurzaamheid.
In deze week gaat de fractie op bezoek bij Kringloopwinkel "Het Goede Doel".
Op de pagina van "Samen Duurzaam Zeist" tref je een mooie agenda.
Op 12 oktober kun je samen met Wouter Catsburg meelopen tijdens een duurzame wandeling.
Aanmelden kan hier.

De zondag is ons heilig

Afgelopen jaar komt de VVD telkens met moties om de zondagochtend vrij te stellen voor ondernemers. De Winkeltijdenwet moet verrruimd met de laatste paar uur op de zondagmorgen.Het was een spannende telling tijdens de raadsvergadering. 1 raadslid maakte het verschil. Annet neemt je mee.......

Bidden en danken

Bidden voor de commissie "nieuwe burgemeester"
Bidden voor landelijke verkiezingen
Bidden voor nieuwe bestuursleden

Danken voor gezondheid voor het nieuwe seizoen
Danken voor de inzet van Megan als voorzitter
Danken voor vrijwilligers inzet ChristenUnie

Zet de volgende data in je agenda!

Op zaterdag 4 november hopen we samen een uur zwerfafval te gaan prikken in de gemeente Zeist. We hebben het voornemen aan te sluiten bij de Bermbrigade van Zeist. De locatie is nog niet bekend. Doet u mee van 10.00 tot 11.00 uur? U kunt u aanmelden bij cuzeist@gmail.com. Wij houden u dan op de hoogte.

Op zaterdag 18 november zullen we campagne gaan voeren voor de landelijke verkiezingen. Het programma van die dag zal te zijner tijd bekend worden gemaakt. Helpt u mee?