Wordt deze e-mail niet goed weergegeven? Klik dan hier om hem online te bekijken

Januari 2022

Van de voorzitter

“Denk je nou echt dat het wat uitmaakt of je lid moet zijn van een Christelijke partij in Zeist als het gaat om het aanleggen van een fietspad?” Tja dat zijn van die vragen waar ik over moet nadenken, er bestaan toch geen Christelijke en niet Christelijke fietspaden?

Zo’n opmerking maakt dat ik mijzelf de vraag stel, “waarom ik zo enthousiast ben over Christelijke politiek?” Gaat het dan over fietspaden? Eigenlijk niet, maar toch ook wel, want het is een pad, een weg waar we voor kiezen. Een route die ergens vandaan komt en naar toe gaat. De vraag is: wat is mijn ”Navigatie”? Waar richt ik mij op en van waar uit en Wie bepaalt mijn route? Op deze ingeslagen weg willen wij als ChristenUnie Zeist samen gaan.

In deze nieuwsbrief zoomen we even in op “plekken” en “buitenplaatsen” die wij tegenkomen op onze “fietstocht”. Wij hopen dat met het lezen van deze brief je enthousiast wordt om met ons dit pad te gaan.

Henk Knauff
Interim voorzitter ChristenUnie Zeist

De eerste 5 kandidaten van de lijst ChristenUnie/SGP

Benieuwd welke 10 kandidaten er namens de ChristenUnie op de lijst vertegenwoordigd zijn? Met een kort voorstelrondje stellen ze zich voor op de site van de ChristenUnie Zeist.

Van de lijsttrekker

De eerste reactie over de samenstelling van onze kandidatenlijst heb ik al binnen: “wat hebben jullie veel jongeren op de lijst staan”. En zo is het ook, bijna de helft van onze kandidaten zijn 20-ers. Hoezo heeft de jeugd geen interesse in de politiek meer? Misschien zijn de besluiten die de komende jaren in de gemeente genomen gaan worden wel juist voor hen het allerbelangrijkst. Kan ik in Zeist blijven wonen? Komen er betaalbare woningen die ik me kan veroorloven? Eén van de grote thema’s voor komende jaren, naast het tegengaan van de klimaatcrises en zorg voor de naaste. 20-er…een hele mooie leeftijd om je in te gaan zetten voor de ChristenUnie-SGP en ik kan het weten, ik was midden 20 toen ik politiek actief werd….ook net studie afgerond, eerste baan, huizen die ons onbetaalbaar leken….. Dus ontzettend blij dat ik deze lijst met jonge en wat minder jonge mensen mag aanvoeren.

Wouter Catsburg
Lijsttrekker ChristenUnie-SGP Zeist

Stem ChristenUnie-SGP

Het campagneteam is hard aan de slag gegaan. Ze zijn afhankelijk van de Corona maatregelen. Maar de vurige wens is er om vele Zeistenaren te overtuigen dat een stem op de ChristenUnie-SGP niet zomaar een stem is. Video`s en flyers worden gemaakt en er wordt gedacht aan ludieke acties. Als lid van de ChristenUnie bent u de meest waardevolle ambassadeur. We brengen u graag een paar flyers met attentie om uit te delen in uw netwerken.

Stuur een mail naar cuzeist@gmail.com. Dank alvast.

Bekijk hier de eerste video.

Ruimte voor een poster?

Binnenkort worden de posters besteld. Er zijn allerlei mogelijkheden om deze te laten zien. Op uw raam, bij uw verenigingsgebouw maar wellicht weet u nog andere plaatsen. U kunt gratis deze posters bestellen. Doe een mail naar cuzeist@gmail.com en er wordt voor gezorgd. Er is een poster van de nr 1 Wouter of van de afbeelding met crocussen.

Bedankt voor uw bijdrage.

Gebedspunten

Bidden voor de campagne en het team
Bidden voor alle kandidaten
Bidden voor een bloeiend dorp Zeist, Huis Ter Heide, Bosch en Buin en Den Dolder.
Bidden voor zegen voor bestuur en organisatie
Bidden voor de nabestaanden van Dhr. Schutte
Dankbaar voor zoveel betrokken leden
Dankbaar voor steun van jonge leden
Dankbaar voor de vrijheid van christelijke politiek

Bid u, bid jij mee?

Overlijden Dhr. Schutte

Het verdrietige nieuws van het overlijden van oud GPV-leider Gert Schutte heeft ons bereikt. Dhr. Schutte is 82 jaar geworden. Hij was partijleider in het jaar dat deze partij fuseerde tot de ChristenUnie.

Het bestuur en de fractie van de ChristenUnie Zeist wensen de nabestaanden Gods kracht en troost om dit verlies te dragen.

Van de fractievoorzitter

In de afgelopen week is er in de gemeenteraad gesproken over de opvang van vluchteling in Kamp van Zeist. Wij zien de zorg en opvang van vluchtelingen als een Bijbelse opdracht en hebben daarom ingestemd met de opvang van ongeveer 400 vluchtelingen in de komende vijf jaar. Er waren zorgen vanuit Soesterberg over de opvang en we hebben zelfs een bericht van de gemeenteraad van Soesterberg ontvangen waarin zij hun zorgen uitten. Dat heeft ertoe geleid dat de aanvraag van het COA om plek voor 700 vluchtelingen is teruggebracht naar 400. Wat onze fractie betreft doet dit recht aan de urgente vraag naar opvangplekken, maar ook aan de zorgen in de omgeving. Verder zijn we bezig met het afronden van de laatste lopende zaken en merk je aan alles dat de verkiezingen er aan komen!

Julian Wassink
fractievoorzitter ChristenUnie-SGP Zeist

Heb jij het al opgemerkt?

De ChristenUnie en SGP hebben aparte communicatiekanalen. Waarom? De ChristenUnie telt veel nieuwe leden. Inwoners die zich herkennen het ChristenUnie-geluid. En dat zijn inwoners van alle leeftijden, ouderen maar ook veel jongeren. Ook in Zeist bruist de partij en doen steeds meer leden actief mee. Fijn!! Maar we kunnen niet zonder uw steun, als stemmer, als lid, als bidder. Daarom willen we het herkenbare ChristenUnie-geluid in Zeist nog krachtiger laten horen. We willen laten zien wat de ChristenUnie landelijk, provinciaal en lokaal betekent. Gert-Jan Segers en zijn team landelijk, Henriëtte Rikkoert en Arne Schaddelee provinciaal of Wouter en Julian lokaal. En dan is een eigen platform duidelijker om te communiceren. Je kunt ons vinden op onze website en op verschillende social mediakanalen.

Volg jij de ChristenUnie Zeist via Social Media?

De ChristenUnie Zeist is actief op meerdere Social Media kanalen.
Met een kort actueel berichtje kun je wekelijks zien wat we doen of wat ons bezig houdt.
Ook op die manier kun je betrokken zijn bij ons werk.
Met liken en delen geef je ons een boost.
Volg ons en reageer gerust.

facebook logo blauw rond Instagram logo rond blauwTwitter logo rond blauwLinkedIn logo rond blauw

Wijzig e-mailadres | Afmelden van deze nieuwsbrief
footer-linksVolg ons op TwitterVolg ons op FacebookVolg ons op LinkedInfooter-rechts