Witte rook

Wouter 2022.jpg
Door Wouter Catsburg op 10 mei 2022 om 18:52

Witte rook

Vandaag, 10 mei, presenteert de nieuwe coalitie in Zeist het coalitieakkoord en de nieuwe wethouders. GroenLinks, VVD, D66 en ChristenUnie-SGP vormen de komende 4 jaar de coalitie in Zeist.

Ook wij als ChristenUnie-SGP zijn dankbaar dat we voor de komende 4 jaar weer een wethouder mogen leveren. Met 2 (stabiele) zetels zijn we een kleine partij maar we tellen wel mee! Onze inzet en inbreng wordt breed gewaardeerd, zowel het werk van onze wethouder Wouter Catsburg als het werk in de raad van Julian Wassink en Pieter Verolme in de afgelopen 4 jaar. We zijn erg blij dat Wouter Catsburg ook nu weer wethouder wordt en zich in mag zetten voor behoud van de schepping in zijn portefeuille met o.a. Duurzaamheid, Natuur en Biodiversiteit en de Energietransitie. Verder gaat Wouter zich bezig houden met Mobiliteit,  Openbare Ruimte, Dienstverlening, Dierenwelzijn en Circulaire grondstoffen.

De overige wethouders zijn: Laura Hoogstraten (GroenLinks), Walter van Dijk (VVD) en Angèle Welting (D66). Thema van de coalitie is: “Samen bouwen aan een mooi en duurzaam Zeist”. Hoofdpunten van het coalitieakkoord zijn de focus op bouwen van woningen in het middensegment, groen, natuur en biodiversiteit versterken en investeren in veiligheid en natuurlijk de zorg voor onze naaste.

We zien veel van de punten uit ons verkiezingsprogramma terugkomen in dit akkoord. We bidden, en vragen gebed, om wijsheid voor de komende periode voor onze mensen in het college en gemeenteraad,

Wouter Catsburg, Julian Wassink ,Annet Ploeg en Marcel de Jong (buitengewoon raadslid).