Algemene Beschouwingen juni 2021

Schermafbeelding 2021-07-01 162904.pngdonderdag 01 juli 2021 15:28

Namens de fractie ChristenUnie en SGP heeft Pieter Verolme een bijdrage geleverd tijdens de Algemene Beschouwingen.

"Toen we vorig jaar met elkaar de begroting en de kadernota hebben behandeld zaten we midden in de Corona crisis. Inmiddels lijkt Corona op haar retour. En dat is een zegen. Deze periode heeft ons geleerd dat de mens nauwelijks in staat is om een dergelijke crisis het hoofd te bieden. Ons past bescheidenheid nu het virus lijkt te wijken. Daarom: “Soli Deo Gloria”. Dat we dat niet zouden vergeten."Dat is de eerste alinea van de fractievoorzitter Pieter Verolme.

Verder vraagt de fractie ChristenUnie SGP aandacht voor woningen voor starters." We zullen het zoeken naar een plek voor een nieuwe woonwijk in Zeist hoog op onze agenda moeten zetten. We zullen op de lange termijn verder moeten kijken dan inbreiding binnen onze dorpen, maar echt een nieuwe woonwijk moeten realiseren. Zoals Kerkebosch een fantastisch voorbeeld is hoe je op een verantwoorde wijze wijken kunt bouwen in het groen."

Rechtvaardig geld uitgeven in het sociaal domein, zodat mensen die het nodig hebben, geholpen kunnen worden. " Er zullen de komende jaren keuzes gemaakt moeten worden die een directe impact hebben op de uitvoering en voorzieningenniveau in Zeist. Onze fractie bepleit een rechtvaardige verdeling van de middelen in het sociale domein. Om dat te kunnen doen is de beantwoording van de waaromvraag noodzakelijk."

Lees de gehele bijdrage in de bijlage.

TitelBestandsgrootteMIME-type
Algemene Beschouwingen 2021.docx95,6 kBapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documentdownload