Mogen we op u rekenen?

Schermafbeelding 2023-03-10 211134.pngzondag 12 maart 2023

Het is bijna zover. Woensdag a.s. mogen we onze stem uit brengen. Een feestdag voor de democratie. Met een beetje gezonde spanning mogen we telkens weer uitkijken naar de verkiezingsuitslag.

Iedere keer weer hebben we bijzondere redenen waarom juist deze keer je stem uitbrengen zo belangrijk is. Ook deze keer. Inwoners, partijen en groepen staan soms lijnrecht tegenover elkaar. Verhard, onbegrepen en eenzaam. Heel dichtbij soms.

Hoe mooi is het dat wij in tijden van crises en polarisatie een hoopvol verhaal mogen delen. Laten we daarom dichtbij onszelf blijven, dicht bij God leven en ons niet mee laten slepen in de waan van de dag. Ruimte om samen te leven, ruimte voor de schepping, voor stad én platteland, ruimte voor vertrouwen. Een broodnodige boodschap!

In Job 28 :12 lezen we : Maar de wijsheid – waar moet je haar zoeken, en het inzicht – waar is het te vinden? Verder in vers 28, en hij sprak tot de mens: “Ontzag voor de Heer – dat is wijsheid; het kwaad mijden – dat is inzicht.”

We mogen stemmen in wijsheid.

Vriendelijke groet, Annet Ploeg
Kandidaat Zeist Provinciale Staten en Waterschapsverkiezingen